Home » Nieuws » Mijn Coach Nutrition ontbijt
mijn eigen favoriete ontbijtshake

“Gebruik jij zelf ook nog de producten?” en “Wat ontbijt jij?” zijn vragen die ik vaak krijg.

Ik gebruik de Coach Nutrition Ontbijshake tijdens mijn ontbijt. Doordeweeks, iedere dag. In het weekend verschilt het nog wel eens wat ik eet.
Ik maak er voor mij een feestje van, want de combi is echt super lekker en heel voedzaam.

We hebben ze in 2 smaken, aardbei en kers. Hoewel de aardbei bij mij het best verkocht wordt, vind ik zelf de kers echt waanzinnig lekker. Deze neem ik dan ook lekker eentonig iedere dag weer en tot nu toe verveelt het mij niet. Ik voeg daar nog 150 ml ongezoete soja drink bij en 150 ml of gram (verschilt niet veel) magere yoghurt of Griekse yoghurt 2%.
Bereidingstijd <1 minuut!

Mijn ontbijt moet dus voedzaam, makkelijker en snel klaar zijn. Ik wil toch iedere dag voldoen aan mijn 2 tot 3 zuivel momenten om de vitaminen en calcium daar uit te kunnen meepakken en in mijn ontbijt zit ik voor de dag al gelijk goed. Ik wil ook geen suikers in mijn ontbijt hebben zitten, tenzij wat natuurlijke suikers. De enige suikers in mijn ontbijt komen uit de yoghurt in de vorm van lactose. Als laatste hou ik mijn vezelinname altijd in de gaten.

Zo zit ik op een voedingswaarde van:
• 310 a 340 kcal (afhankelijk van type yoghurt)
• 25gram koolhydraten uit voornamelijk havermeel, Lactose, Inuline- en FOSvezels
• Waarvan suikers 6,5 gram uit lactose en 0,8 uit de Fructo-oligosaccharide (FOS, pre-biotische vezel)
• 25 gram eiwitten uit diverse bronnen, zowel dierlijk (yoghurt) als plantaardig (de Coach Nutrition ontbijtshake en de soja drink)
• En dan nog eens 30% van alle vitaminen, minderalen en sporenelementen voor de dag uit de ontbijtshake + de vitaminen en mineralen uit de yoghurt en soja drink (bij de laatste wordt vitamine D, B2, B12 en calcium a 15% ADH per 100ml toegevoegd)

De Coach Nutrition ontbijtshake zelf is: 100% natuurlijk, een bron van vezels en vegan.
Wil jij ook zo’n ontbijt voor dagelijks gebruik? Let me know. (Mijn persoonlijke mening: een schaaltje yoghurt met een beetje fruit is geen volwaardig ontbijt, maar een toetje 😉 )

Wist je dat het lichaam het meest ontvankelijk is voor voedingstoffen na de nachtrust?